Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(5)
Fotografie
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Multimedialny
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Autor
Daraszkiewicz Erna
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Gawlikowska Joanna
(1)
Pawlus Marta
(1)
Siembieda Maciej (1961- )
(1)
Siembieda Maciej (1961- ). Jakub Kania
(1)
Żołądź-Strzelczyk Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
nieznany (pol)
(2)
Język
polski
(6)
Przynależność kulturowa
Fotografia polska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(3)
Rodzina
(2)
Annaberg (niemiecki obóz pracy)
(1)
Baczak, Jacek (1967 - )
(1)
Borges, Jorge Luis (1899-1986_
(1)
Broniewski, Władysław (1897-1962)
(1)
Chwin, Stefan (1949 - )
(1)
Cortàzar, Julio (1914-1984)
(1)
Diament
(1)
Dzieciństwo (filozof.)
(1)
Dzieciństwo (praw.)
(1)
Eco, Umberto (1932 - )
(1)
Garcia Marquez, Gabriel (1928 - )
(1)
Gretkowska, Manuela (1964 - )
(1)
Groby
(1)
Holokaust
(1)
Huelle, Paweł (1957 - )
(1)
Język polski
(1)
Kochanowski, Jan (1530-1584)
(1)
Kształcenie
(1)
Kundera, Milan (1929 - )
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Młodzież
(1)
Nabokov, Vladimir V. (1899-1977)
(1)
Poeci polscy
(1)
Stasiuk, Andrzej (1960 - )
(1)
Sterne, Laurence (1713-1768)
(1)
Süskind, Patrick (1949 - )
(1)
Tokarczuk, Olga (1962 - )
(1)
Tryzna, Tomek (1948 - )
(1)
Tulli, Magdalena (1955 - )
(1)
Vonnegut, Kurt (1922-2007)
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie
(1)
Śmierć
(1)
Żydzi
(1)
Temat: dzieło
"Życie i myśli J.W. Pana Tristrama Shandy"
(1)
Alef
(1)
Biały kruk
(1)
E.E.
(1)
Gra w klasy
(1)
Hanemann
(1)
Imię Róży
(1)
Kabaret Metafizyczny
(1)
Lolita
(1)
Miłość w czasach zarazy
(1)
Pachnidło
(1)
Panna Nikt
(1)
Prawiek i inne czasy
(1)
Sny i kamienie
(1)
Sto lat samotności
(1)
Treny
(1)
Walc pożegnalny
(1)
Weiser Dawidek
(1)
Zapiski z nocnych dyżurów
(1)
Śniadanie mistrzów
(1)
Temat: czas
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Góra Świętej Anny (woj. opolskie, pow. strzelecki, gm. Leśnica)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Encyklopedie
(1)
Fotografia
(1)
Literatura polska
(1)
Poezja
(1)
Powieść
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Miejsce i imię / Maciej Siembieda. - Warszawa : Wielka Litera, copyright 2018. - 486, [1] strona ; 21 cm.
(Jakub Kania ; 2)
Stanowi kontynuację: 444
Stanowi tom 2. cyklu : tom 1.: 444 ; tom 3.: Wotum ; tom 4.: Kukły.
Jakub Kania, były prokurator IPN, otrzymuje od Instytutu Pamięci Jad Waszem w Jerozolimie zlecenie odnalezienia miejsca pochówku holenderskich Żydów zamordowanych w hitlerowskim obozie na Górze Świętej Anny. Ale nad nieodkrytą mogiłą krzyżują się interesy tajemniczej grupy holenderskich jubilerów, wysłanników z Jerozolimy, byłego agenta KGB, zagorzałej neonazistki, polskiego ABW i skorumpowanego policjanta z Trójmiasta.
Do czego naprawdę wykorzystywał więźniów zwierzchnik obozu, generał SS Albrecht Schmelt, który – jak odkrywa Kania – umierał trzy razy? Co jeszcze kryje zbiorowy grób? Tego dowie się ten, kto dotrze do niego pierwszy. A wyścig właśnie się zaczął.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. B, 32715 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32207 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Postmodernizm - klucz do powieści XX wieku.
Zawiera: Laurence Sterne "Życie i myśli J.W.Pana Tristrama Shandy (O autorze, Treść, Nowatorstwo powieści, Narracja i dygresje, Humor w powieści, Najciekawsze zabiegi stylistyczne i kompozycyjne, Interpretacja).
Zawiera: Literatura iberoamerykańska.
Zawiera: Jose Louis Borges "Alef" (O autorze, Opowiadania Borgesa, Jak czytać Borgesa?, Filozofia Borgesa, Tematy i toposy stale powracające w opowiadaniach Borgesa, Borgesowskie inspiracje, Interpretacja opowiadań, Krytycy o Borgesie).
Zawiera: Julio Cortazar "Gra w klasy" (O autorze, Treść, Konstrukcja powieści, Narracja, Stale powracający motyw, Interpretacja pierwszego rozdziału powieści).
Zawiera: Gabriel Garcia Marquez "Sto lat samotności" (O autorze, Treść, Realizm magiczny, Interpretacja dwóch pierwszych rozdziałów).
Zawiera: Gabriel Garcia Marquez "Miłość w czasach zarazy" (Jak powstała powieść?, Historia zostaje umieszczona w miejscach niezwykłych i czasach wiecznej zarazy, Fabuła opowiada o paradoksalnej miłości, Jak uciec przed starością?, Co to znaczy trwać w miłości?, Powieść - wielka parabola, Interpretacja, Krytyka powieści).
Zawiera: Milan Kundera "Walc pożegnalny" (O autorze, Treść, Powieść Kundery - ogólna charakterystyka, O czym jest powieść?, Seks i odpowiedzialność, Doświadczenia kobiecości, Macierzyństwo, Płodzenie a miłość, Zazdrość, Śmierć, Jak zbudowana jest powieść?, Wodewil i intryga, Narrator, Interpretacja, Krytycy o powieściach Kundery).
Zawiera: Patrick Süskind "Pachnidło" (O autorze, Treść, Bohater, Interpretacja, Wielka parabola).
Zawiera: Umberto Eco "Imię Róży" (O autorze, Ecco o sobie, Treść, "Imię Róży" - uwagi ogólne o powieści, Nad czym warto się zastanowić, czytając powieść?, Kryminalna historia, Jak powstawała powiesć?, Interpretacja).
Zawiera: Kurt Vonnegut "Śniadanie mistrzów" (O autorze, Treść, Konstrukcja i problematyka powieści, Bohater, Postmodernistyczna stylistyka Vonneguta, Interpretacja).
Zawiera: Vladimir Nabokov "Lolita" (O autorze, Treść, Dzieje powieści, Kompozycja, Humbert i Lolita, Parodie i nawiązania, Erotyzm, Warsztat Nabokova, Interpretacja).
Zawiera: Książki, które warto przeczytać (aneks).
Zawiera: Powieść polska po 1989 roku.
Zawiera: Paweł Huelle "Weiser Dawidek" (O autorze, Paweł Huelle o sobie, Treść, Czas i miejsce, Kim był Weiser Dawidek?, Tajemnica i mitologizacja, Inicjacja, Interpretacja).
Zawiera: Stefan Chwin "Hanemann" (O autorze, Treść, O miejcu i historii, Egzystencja poza historią, Poszukiwanie prawdy o człowieku, Traktat o cierpieniu i przeznaczeniu, Dyskusja ze stereotypami, Proza statystyczna, nastrojowa, malarska, Interpretacja dwóch pierwszych rozdziałów powieści).
Zawiera: Tomek Tryzna "Panna nikt" (O autorze, Treść, Powieść o podróży w dorosłość, Dojrzewanie, "Wbijanie w formę", Powieść o świecie, który "wypadł z formy", Powieść parabola?, Powieść postmodernistyczna?, Interpretacja rozdziału "W królestwie umarłych godzin").
Zawiera: Magdalena Tulli "Sny i kamienie" (O autorce, Książka Magdaleny Tulli jest afabularna, Jaką formę ma powieść Magdaleny Tulli?, Interpretacja).
Zawiera: Jerzy Pilch "Inne rozkosze" (O autorze, Jerzy Pilch o sobie, Treść, Narrator, Miejsce, Dom, Rodzina, Bohater, Wszystko jest groteską?, Kreacja bohaterów, Interpretacja).
Zawiera: Andrzej Stasiuk "Biały kruk" (Niezwykła i typowa biografia A. Stasiuka, Stasiuk o sobie, Treść, Czas przełomu epok, Wielka Wyprawa, Co przynoszą męskie gonitwy po dzikich zakątkach Beskidu Niskiego?, Przypowieść o wędrówce, Powieść, która obiecuje, a obietnic nie spełnia, Opowieść pełna archetypów, toposów, konwencji, Narracja, Interpretacja trzech pierwszych rozdziałów powieści).
Zawiera: Olga Tokarczuk "E.E." (O autorce, "Prawiek i inne czasy", Treść, O czym jest powieść Olgi Tokarczuk?, Pani Eltzner, Walter Frommer, Doktor Löwe, Pani Schatzmann, Artur Schatzmann, Siostry bliźniaczki, Interpretacja).
Zawiera: Olga Tokarczuk "Prawiek i inne czasy" (Treść, Akcja, Czas w Prawieku jest praczasem, Czasy ludzi, Symbol drogi życia, Czas natury, Czas mitu, Kompozycja, Proza Olgi Tokarczuk, Interpreatcja, Tokarczuk o sobie i swojej książce).
Zawiera: Manuela Gretakowska "Kabaret Metafizyczny" (O autorce, Treść, Bohaterowie, Miejsce opisane, Cechy postmodernistyczne, Interpretacja).
Zawiera: Jacek Baczak "Zapiski z nocnych dyżurów" (O autorze, Istnienie i postrzeganie, Poza hospicjum, Miejsce "Końca Świata" i jego opisanie, Interpretacja).
Zawiera: Izabela Filipiak, Natasza Goerke, Ewa Kuryluk, Tadeusz Siejak.
Zawiera: Uczniowie o książkach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 15)
Symbol UKD: 37.01 : 316.75
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Poszukiwanie ładu umysłu i serca, czyli życie według wartości/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Wydobywanie wartości z informacyjnego chaosu - aksjologiczne bogactwo świata ; Wartości, antywartości a życie godziwe ; Wartości a dobra pierwotne, czyli bliżej dziecka ; Pedagogika serca (i nie tylko) jako wartość ; Ład umysłu i serca - co to takiego?/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Pedagogika serca jako podstawa życia według wartości ; Co należy rozumieć pod pojęciem "pedagogika serca"? ; Pedagogika serca koniecznością naszych czasów ; Pedagogika serca w szkole - założenia programowo-metodyczne (wychowawca - dziecka, podsumowanie dznia: "co mnie (nas) dziś ucieszyło? Co zmartwiło?") ; Dokumentacja wychowawcy (rodzice - dziecko, usuwanie z żucia rodzinnego przemocy) ; Pomoc rodzicom i szkole w wychowaniu udzielane przez instytucje realizujące pedagogikę serca ; Przykłady stosowania pedagogiki serca ; Ochrona i ciągłość więzi uczuciowej/ Maria Łopatkowa z udziałem zespołu: Joanna Dróżdż, Anna Gryglaszewska, Agnieszka Praska.
Zawiera: Książki Marii Łopatkowej i innych autorów.
Zawiera: Załączniki, materiały pomocnicze: Wychowywać coraz trudniej, Bici biją - z życia wzięte, Akcja porządki, Bitwa o torebkę, Prawdziwa miłość istnieje, Maria Łopatkowa: "Nawet gdy byłam smutna, musiałam się śmiać".
Zawiera: Ziemia jako wartość w edukacji dziecka: dwa kierunki myślenia o ziemi - instrumentalny, całościowy, edukacja przyrodnicza a naczelne idee, zasada komplementarności - poznać, zrozumieć, zaprzyjaźnić się z Ziemią, miejsce wartości w regułach metodycznych (prostota i elementarność wiedzy, nauczanie geografii w systemie przyroda - człowiek, stwarzanie dziecku okazji do częstych, autentycznych kontaktów z przyrodą, o potrzebie porządku przestrzenno-czasowego w edukacji przyrodniczej), droga ku mądrości - czyli ład odnajdywany/ Maria Zofia Pulinowa.
Zawiera: Aneksy: Strefy przestrzenne poznawane przez ucznia, Ogniwa łączące poszczególne typy czasu, Kształtowanie pojęcia "czas" w nauczaniu geografii przez Gustawa Wuttkego.
Zawiera: Scenariusz zajęć dla klasy VI pt.: "Jestem gałązką drzewa genealogicznego/ Elżbieta Kopeć.
Zawiera: Scenariusz zajęć dla klas IV-VI pt.: "Gdzie można wypocząć w mieście?" - na przykładzie sosnowieckiego parku przy ulicy Kępa/ Henryka Ferensowicz.
Zawiera: Scenariusz zajęć dla klas IV-VI pt.: "Dlaczego człowiek tworzy parki narodowe i rezerwaty przyrody?"/ Elżbieta Agata Cybulska.
Zawiera: Media i świat informacji jako szansa i zagrożenie dla wartości dziecka/ Andrzej Murzyn.
Zawiera: Humanizacja społeczeństwa informacyjnego jednym z głównych wyzwań dla współczesnej szkoły ; Dziecko a świat informacji ; Telewizja jako nośnik wartości rzeczywistych i pozornych ; Proces zdrowego wzrostu a niebezpieczna "nadopiekuńczość" mass mediów (everyman, czyli ideologia przeciętności, wolność konsumencka i oszustwa producentów reklamy, zalegalizowany narkotyk) ; Odpowiedź na zaćmienie informacyjne (odbudowa przystani, szkoła z "ludzką twarzą")/Andrzej Murzyn.
Zawiera: Wartości w uczeniu się-nauczaniu kompleksowym - kruszenie stereotypów/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Dążenie do szczęścia jako wartość nad wartościami.
Zawiera: Teoretyczne podstawy uczenia się - nauczania kompleksowego (istota i struktura, przestrzenie interpersonalne, dominacja człowieka, nauczyciela i ucznia, nad technologią jako droga do wartości)/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Edukacja jako spotkanie dziecka z wartościami: w zgodzie z czasem, przestrzenią i sobą samym, blisko i daleko - wartości obiekty i wartości idee, cele, spotkanie i uczenie się jako wartość sama w sobie/ Bronisłąwa Dymara.
Zawiera: Integracja rzeczywista - poszukiwaniem ładu umysłu i serca: kulisy integracji pozornej, obszary integracji rzeczywistej, czyli drogi do uwewnętrzniania wartości, działania dziecka i nauczyciela - bogactwo możliwości współżycia w "szkole z ludzką twarzą"/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Przykłady działania według wartości - zarys kompleksów: sposób konstruowania kompleksów, cele zajęć, zakładane rezultaty, tradycja, obrzęd, zwyczaj niejedno ma imię, "nadzieja bywa cierpliwym czekaniem na serc zbratanie", "gościnność jest inną nazwą pokory, nie ma ram... Obejmuje także to, czego nie ma, a co może być...", współbycie w szkolnej czasoprzestrzeni jako wartość i droga do wartości/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Aneksy: Struktura kompleksu, Prymat problemu dziecka nad metodologią i organizacją. Wokół serii pedagogicznej: "Nauczyciele - Nauczycielom", Paradoksy reformy oświaty, Henryk Skolimowski o nadziei.
Książka
W koszyku
Zawiera: ROZWÓJ FIZYCZNY I PSYCHICZNY DZIECKA: Rytm rozwoju (Etapy rozwoju psychicznego, Przebieg rozwoju psychicznego), Norma rozwojowa (Etapy rozwoju fizycznego, Akceleracja rozwoju i trend sekularny, Ocena rozwoju fizycznego), Dojrzewanie (Zmiany fizyczne i zmiany psychiczne, Rozwój uczuciowy i dojrzewanie społeczne, Wzrost krytycyzmu), Powody niepokoju rodziców (Dziecięce porażenie mózgowe, Jąkanie się, Tiki nerwowe, Dziecięca agresja, Nadpobudliwość psychoruchowa, Zmęczenie, Zaburzenia widzenia, Zaburzenia słuchu).
Zawiera: CHARAKTERYSTYKA DZIECI W KOLEJNYCH LATACH ŻYCIA (Rok piewszy, Rok drugi, Rok trzeci, Rok czwarty, Rok piąty, Rok szósty, Rok siódmy, Rok ósmy, Rok dziewiąty, Rok dziesiąty, Rok jedenasty, Rok dwunasty, Rok trzynasty, Rok czternasty, Rok piętnasty, Rok szesnasty, Rok siedemnsty).
Zawiera: PIERWSZY ROK ŻYCIA (Problemy rodziców niemowląt (Rozpieszczanie niemowlęcia, Płacz, Kłopoty ze snem, Miejsce do spania, Ssanie smoczka, Ssanie palca, Karmienie piersią, Brak apetytu niemowlęcia, Rozmowy z niemowlęciem, Zabawy rozwijające z maluchem, Umiejętności niemowlęcia), Pomoc przy małym dziecku (Opieka nad dzieckiem czy powrót do pracy?, Urlop wychowawczy, Powrót do pracy, Opiekunka, Żłobek, Dziadkowie w roli opiekunów).
Zawiera: DRUGI ROK ŻYCIA: Możliwości dwulatka, Rozwój mowy dwulatka, Odchodzenie od mamy, Złość, Rola taty w wychowaniu, Zabawki dla dwulatka (przytulanki, zabawka bezpieczna dla dziecka), Odkrywanie płci, Trening czystości (nauka kontrolowania potrzeb własnego ciała, cierpliwość rodziców, początek nauki czystości, pochwały i pozytywne nastawienie), Zaburzenia snu).
Zawiera: PRZEDSZKOLAK: Wysłanie dziecka do przedszkola, Przedszkole czy dom?, Rozwój psychoruchowy przedszkolaka (rozwój fizyczny, słownik przedszkolaka, rozwój społeczny, zainteresowanie własnym wyglądem), Zalety przedszkolaka, Wybór przedszkola, Niechęć do przedszkola, Rodzaje przedszkoli.
Zawiera: DZIECKO W SZKOLE: Obowiązek szkolny, Dojrzałość szkolna (dojrzałość fizyczna, dojrzałość manualno-motoryczna, dojrzałość emocjonalno-społeczna, dojrzałość intelektualna), Rodzaje szkół (Zbieranie informacji o szkołach, Opłaty za naukę, Warunki nauczania, Zainteresowania przyszłego ucznia), Szkoła po reformie, Szkoły integracyjne, Nauczanie zindywidualizowane, Uczeń nadmiernie nieśmiały, Uczeń nadpobudliwy, Uczeń niezdyscyplinowany, Dziecko dojrzałe społecznie, Uczeń zapominalski (uboczny skutek nadopiekuńczości, przyczyny zapominania), Prymus klasowy (spełnienie marzeń rodziców, rodzicielskie wymagania, prymus w klasie, zmiana szkoły, narcystyczne zadowolenie rodziców i dziecięca depresja), Rywalizacja o miejsce w klasowym rankingu ocen (pierwszoklasiści, sposoby oceniania a rywalizacja, rywalizacja i "dzieci bez sukcesów", dzieci słabe, dzieci wybitnie zdolne). Kłopoty z mówieniem (mowa dziecka rocznego, mowa dziecka dwuletniego, mowa dziecka trzyletniego, mowa dziecka czteroletniego, mowa dziecka pięcioletniego), Dysleksja, dysgrafia, dysortografia (dzieci ryzyka dysleksji, rozpoznanie specyficznych trudności w uczeniu się, diagnoza, badania i postawiona diagnoza a rodzaj zaburzeń), Uczeń leworęczny, Pomoc w nauce, Dziecko zdolne, ale leniwe, Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych (portret dziecka bez osiągnięć, przyczyny syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych, obserwowanie dziecka), Uczeń spóźnialski, Wywiadówka, Uwagi w dzienniczku, Konflikt z nauczycielem (wsparcie dla dziecka, przyczyny konfliktu z nauczycielem, Zachęcanie dziecka do zmian, Trudna sztuka negocjacji z nauczycielem, W obronie dziecka), Wagary (Lęk, Brak przyjaciół, Brak zrozumienia u nauczycieli, Trudności niezależne od ucznia, Wzorowanie się na kolegach, Zmiana szkoły, Nuda, Namowy kolegów), Poprawka (zmiana planów wakacyjnych, odpoczynek, korepetycje a sukces, wiara w sukces), Powtarzanie klasy (rozmowy z nauczycielami, podtrzymywanie drugoroczniaka na duchu, pomoc specjalistów), Usunięcie ze szkoły, Dziecko opóźnione, Dziecko bardzo zdolne, Nauczanie indywidualne, Młodociane ciężarne i młodociane matki (prawa ciężarnych uczennic, nowe programy edukacyjne dla bardzo młodych matek, wsparcie dla młodych matek), Stres (objawy stresu, dobry stres, tłumione emocje i błędne koło, pomoc rodziców, wysiłek fizyczny), Lęk przed klasówką i egzaminem (odpoczynek, najlepsze godziny na naukę, nauka a cisza, pozytywne myślenie, atmosfera w domu, dieta, doświadczenie rodziców, próba generalna egzaminu, przygotowania a termin egzaminu, magiczne przedmioty, tuż przed egzaminem), Uczeń przemęczony (bóle głowy, bóle brzucha, apatia i zmęczenie, dzieci wrażliwe, dzieci niewyspane), Niechęć do szkoły, Nerwica szkolna (środowisko szkolne, dom rodzinny, jak pomóc dziecku znerwicowanemu), Przemoc w szkole (portret ofiary, portret prześladowcy, jak zaradzić przemocy), Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, Poradnie psychologiczno-pedagogiczne.
Zawiera: U PROGU DOROSŁEGO ŻYCIA: Wybór szkoły (szkoła publiczna państwowa, szkoła społeczna, szkoła prywatna, "Wyścig szczurów", Najlepsze uczelnie, Nowe kierunki studiów, Nowe zawody, Jak i gdzie szukać pracy? (absolwent daje ogłoszenie, poszukiwanie pracy, miejsce zamieszkania, wykształcenie, doświadczenie, oferty pracy, internet, prasa, agencje pośrednictwa pracy, organizacje studenckie, organizacje społeczne, list motywacyjne i curriculum vitae, list motywacyjny, curriculum vitae, zdjęcie, rozmowa kwalifikacyjna, bezrobocie absolwentów).
Zawiera: POZA DOMEM I SZKOŁĄ: Zainteresowania (chwilowe "pasje", prawdziwe zainteresowania, zainteresowania a wiek dziecka, zmienność zainteresowań), Nauczanie maluchów języka obcego (Metoda Helen Doron, Nauka języka w kontekście sytuacyjnym oraz TPR), Zajęcia dodatkowe (zajęcia sportowe, zajęcia komputerowe, muzyka, języki obce, plastyka, malarstwo, ceramika, harcerstwo), Sport (znaczenie sportu dla dzieci, wybór dyscypliny sportowej, sport i dziecko chore, sport wyczynowy), Obóz, kolonia, wycieczka (przygotowanie do rozłąki, wybór oferty wyjazdu, ekwipunek wyjeżdżającego dziecka, zalety wyjazdów zorganizowanych), Wakacje pod namiotem (skrajne emocje, szczera rozmowa, niepokoje, wątpliwości i obawy rodziców, pytania rodziców, podjęcie decyzji, zaufanie), Samodzielne wyjazdy na weekend, Nieodpowiednie towarzystwo (młodzież sięgająca po papierosy i alkohol, młodzież sięgająca po narkotyki, młodzież zrzeszona w sektach, młodzież nielegalnie zarabiajaca na swoje potrzeby, młodzież nie ucząca się i niepracująca), Dyskoteki, koncerty rokowe i inne imprezy młodzieżowe (koncert, głośna muzyka, muzyczny idol, dyskoteka, impreza prywatna), Znajomi z Internetu, Telefon komórkowy (zalety telefonu komórkowego, telefon komórkowy a zdrowie).
Zawiera: RELACJE W RODZINIE: Rodzice i dzieci (pomiędzy rodzicami, matka - dziecko, ojciec - dziecko), Style wychowania (rodzic nadopiekuńczy, rodzic niedojrzały emocjonalnie, rodzic perfekcjonalista, rodzic uszczęśliwiający, rodzic autokrata, rodzic podporządkowany, rodzic chłodny uczuciowo, rodzic nieobliczalny), Wystarczająco dobry rodzic, Autorytet - co to jest i jak go budować, Konflikty miedzy mamą a tatą, Sytuacja rodzinna po rozwodzie (matka po rozwodzie, ojciec po rozwodzie), Rodzeństwo (dobre i złe strony rywalizacji, problemy ze sprawiedliwością), Jedynak, Bliźnięta (rodzaje bliźniąt, co to znaczy być bliźniakiem, rodzice bliźniąt, presja zgodności), Kolejność urodzeń (dziecko najstarsze, dziecko najmłodsze, dziecko średnie, rola płci).
Zawiera: RÓŻNE MODELE RODZINY: Rola dziadków w wychowaniu, Problemy samotnej matki i jej dziecka (odczucia kobiety, wdowa, samotna z wyboru, rozwiedziona, odczucia dziecka, jak pomóc sobie samej, jak pomóc dziecku), Problemy rodziny adopcyjnej (dziecko do adopcji, problemy po adopcji, zasada jawności), Rodzina zastępcza, rodzina terapeutyczna, rodzinne domy dziecka (rodzina biologiczna a rodzina zastępcza, rodzina zastępcza, rodzina terapeutyczna, rodzinne domy dziecka.
Zawiera: PROBLEMY W RODZINIE: Choroby mamy lub taty (Wpływ ciężkiej choroby rodzica na dziecko, Niedobory w sferze emocjonalnej), Alkoholizm w rodzinie (Sytuacja bliskich alkoholika, Współuzależnienie, Reakcje dzieci alkoholików, Skutki krzywdzenia najmłodszych w rodzinach alkoholowych, Postępowanie współmałżonka alkoholika), Oblicza przemocy w rodzinie, Bezrobocie, Zapracowani rodzice, Ucieczki z domu, Pomoc rodzicom, którym zamordowano dziecko.
Zawiera: PROBLEMY Z DZIEĆMI: Problemy z apetytem (Niejadek, Dziecko z nadmiernym apetytem), Konflikty między dziećmi, Nieposłuszeństwo (Trudna nauka posłuszeństwa, Napady złości), Arogancja, Wandalizm i dewastacja mienia, Krytykowanie rodziców, Wdrażanie do obowiązków domowych, Utrzymywanie porządku (Porządki mnie i bardziej ważne, Własne "królestwo" dziecka, Ustalenie zasad, Trudna nauka porządku), Konflikt pokoleń, Bunt i młodzieńczy gniew, Pokolenie X cz @?, Roszczenia finansowe (Kieszonkowe, Praca nastolatka, Uczestnictwo nastolatka w planowaniu rodzinnych wydatków, Urodziny i gwiazdka, Rozmowy nie tylko o pieniądzach), Pieniądze jako nagroda (Stanowisko przeciwników, Stanowisko zwolenników), Modne stroje, makijaż, kolczyki, tatuaże, Późne powroty do domu, Rola grupy rówieśniczej (Okres przedszkolny i wczesnoszkolny, Wiek dojrzewania, Tworzenie grup koedukacyjnych).
Zawiera: DYSCYPLINA: Stawianie wymagań, Propozycje, prośby, polecenia, Reakcje rodzica na nieposłuszeństwo, Kary i nagrody w wychowaniu, Rodzaje kar, Czy karanie jest skuteczne?, Czy wolno bić?, Doświadczanie przez dziecko konsekwencji własnych czynów, "Miękka" przemoc w wychowaniu, Nakłanianie i manipulacja, Umowy i negocjacje, Dyscyplina pełna miłości.
Zawiera: PRAKTYCZNA ŚCIĄGAWKA DLA RODZICÓW: Potrzeby i prawa rodziców, Błędy wychowawcze, Okazywanie dziecku miłości, Poznawanie własnego dziecka, Rozmowa z dzieckiem (Słuchanie, Słuchanie odzwierciedlające, Pułapka uzasadnień), Zachęcanie do współpracy, Pochwała (Zła pochwała, Dobra pochwała), Krytyka, Uczenie samodzielności, Poczucie własnej wartości (Atrakcyjność fizyczna, Inteligencja i zdolności, Sytuacja materialna), Dziecko nadmiernie wrażliwe, Dziecko zbyt grzeczne.
Zawiera: PSYCHIKA: Zabawa (Zabawa w różnym wieku, Zabawa tematyczna, Obecność innych dzieci i rywalizacja, Czynności "na niby", Wybieranie nowej zabawki), Fantazjowanie, Lęk (Lęk czy strach?, Kalendarz lęków, Etapy przeżywania lęku, Postawa rodziców), "Złe" nawyki (ssanie palca, ssanie kciuka z dodatkowym przedmiotem, Obgryzanie paznokci, Dłubanie w nosie, Kiwanie się, Mruganie oczami, Kręcenie włosami na palcu, Dotykanie narządów płciowych, Zjadanie mydła i papieu, lizanie ściany), Kłamstwo. Gdy dziecko kradnie, Kompulsje i fobie, Agresja, Nadpobudliwość psychoruchowa (Nadpobudliwość psychoruchowa a wiek dziecka, Przyczyny nadpobudliwości, Leczenie farmakologiczne), Nerwica i zaburzenia emocjonalne (Objawy nerwicowe, Najczęściej spotykane zespoły nerwicowe), Pomoc psychologa, Frustracja (Subiektywna wielkość frustracji, Dwie nieprawidłowe postawy rodzicielskie), Śmierć bliskiej osoby, Anoreksja i bulimia (Anoreksja, Portret anorektyczki, Symptomy anoreksji, Powikłania medyczne, Bulimia, Portret bulimika, Symptomy bulimii, Powikłania medyczne), Psychika dziecka chorego na alergię i astmę.
Zawiera: DZIECIĘCA SEKSUALNOŚĆ: Od ciekawości do seksualności, Uświadamianie, Kłopotliwe pytania, Miłość romantyczna do rodzica przeciwnej płci, Pierwsze miłości, Masturbacja wczesnodziecięca, Problemy okresu dojrzewania, Inicjacja seksualna (Najważniejsze sygnały dojrzałości płciowej, Odmienne oczekiwania dziewcząt i chłopców, Lęk a rozpoczęcie życia seksualnego, Rozmowy o antykoncepcji), Zaburzenia tożsamości płciowej i skłonności homoseksualne.
Zawiera: DZIECKO A KULTURA: Młody odbiorca kultury, Oddziaływanie mediów (telewizja, Programy dla dzieci, Reklama, Reklama a promocja, Reklama społeczna), Prasa dla dzieci i młodzieży (Prasa dla najmłodszych, Prasa dla uczniów szkół podstawowych, Prasa dla młodzieży, Prasa tworzona przez młodych, Prasa katolicka), Książki (Zachęcanie małego dziecka do obcowania z książką, Zalety głośnego czytania, Biblioteczka małego ucznia), Film i teatr, Wystawy i muzea, Własna twórczość dzieci (Sztuki plastyczne, Muzyka, Twórczość literacka).
Zawiera: DZIECKO CHORE I DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE: Prawa małego pacjenta (Prawo do bezpłatnej opieki zdrowotnej, Opieka profilaktyczna, Testy przesiewowe, Szczepienia ochronne, Prawo do leczenia szpitalnego, Prawo do hospitalizowania dziecka, Prawa rodziców hospitalizowanego dziecka, Naruszenie praw dziecka, Karta Praw Pacjenta), Lekarz rodzinny (Wybór lekarza rodzinnego, Obowiązki i kompetencje lekarza rodzinnego, Wizyta domowa, Świadczenia lekarskie w nocy i w święta), Lekarz specjalista (Wybór lekarza specjalisty, Rodzaje skierowań do specjalisty, Leczenie bez skierowania, Obowiązki i kompetencje lekarza specjalisty), Specjaliści w dziedzinie rozwoju psychiki dziecięcej (Psycholog, Pedagog, Logopeda), Dziecko w szpitalu (Strach, ból, stres, Prawa dziecka w szpitalu, Matka z dzieckiem w szpitalu), Ból, Śmierć dziecka, Dziecko niepełnosprawne umysłowo (Autyzm, Problemy rodziny, Terapia, Zespół Downa, Dziecko z Zespołem Downa, Rodzice dziecka z Zespołem Downa), Dziecko z uszkodzeniem słuchu i niesłyszące (Rodzaje uszkodzeń słuchu, Przyczyny uszkodzeń słuchu, Postępowanie rodziców, Aparat słuchowy, Język migowy, Dziecko niedowidzące i niewidome (Ocena widzenia u małego dziecka, Choroby oczu wcześniaków, Nowotwoty oczu u dzieci, Cele rodziców i wychowawców, Pokonywanie stereotypów, Aktywność ruchowa i poznawcza), Dziecko przewlekle chore (Reakcje rodziców, Reakcje dzieci, Przygotowanie dziecka do pobytu w szpitalu), Astma i alergia (Alergia, Czynniki dziedziczne, Czynniki środowiskowe, Objawy alergii, Infekcje wirusowe, Marsz alergiczny, Astma, Obturacyjne zapalenie oskrzeli, Leczenie astmy), AIDS (Zakażenia HIV u dzieci, AIDS w rodzinie).
Zawiera: UZALEŻNIENIA: Papierosy, Alkohol, Narkotyki (Rodzaje narkotyków, Opiaty, Środki psychostymulujące, Substancje halucynogenne, Leki nasenne i uspokajające, Środki wziewne, Etapy wchodzenia w nałóg, Leczenie, Postępowanie rodziców), Telewizja, Komputer (Gry komputerowe, Internet).
Zawiera: ZAGROŻENIA Z ZEWNĄTRZ: Środowiska patogenne (Przemoc, Dziecko wobec przemocy, Prawdy i mity na temat przemocy w rodzinie, Pomoc ofiarom przemocy, Subkultury młodzieżowe, Sekty, Pornografia a psychika dziecięca, Nadużycia seksualne - wpływ na psychikę dziecka.
Zawiera: RODZINA A PRAWO: Prawo rodzinne (Pochodzenie dzicka, Domniemanie ojcostwa, Zaprzeczenie ojcostwa, Uznanie dziecka, Sądowe ustalenie ojcostwa, Imię i nazwisko dziecka, Rejestracja noworodka, Władza rodzicielska (Obowiązki i prawa rodziców, Rodzice - przedstawiciele ustawowi, Majątek dziecka, Władza rodzicielska ograniczona), Przysposobienie (Rodzaje adopcji, Formalności, Adopcja zagraniczna), Alimenty (Alimenty od krewnych, Rodzice dzieciom, Dzieci rodzicom, Powinowaci, Małżonkowie), Opieka (Opieka nad małoletnim, Obowiązki opiekuna, Ustanie opieki, Opieka nad całkowicie ubezwłasnowolnionym), Wspólność majątkowa (Majątek wspólny, Majątek odrębny, Zarząd majątkiem wspólnym, Umowy majątkowe małżonków, Ustanie wspólności majątkowej, Podział majątku, Odpowiedzialność za długi), Rozwód (Rozkład pożycia małżeńskiego, Orzekanie z wina lub bez winy, Pozew, W sądzie, Wyrok), Separacja, Samotny rodzic (Podatki, Zasiłki i pomoc społeczna), Konkubinat (Dzieci w konkubinacie, Majątek konkubentów, W procesie karnym), Prawo cywilne (Spadek, Dziedziczenie ustawowe, Dziedziczenie testamentowe, Treść testamentu, Przyjęcie i odrzucenie spadku), Prawo pracy (Urlop macierzyński, Urlop wychowawczy, Pracownik i pracodawca - prawa i obowiązki, Zasiłek wychowawczy), Praca dzieci (Zatrudnianie młodocianych, Ochrona młodocianych pracownika, Urlop wychowawczy).
Zawiera: KONFLIKTY Z PRAWEM: Zabójstwo, Bójka i pobicie, Dzieciobójstwo, Porzucenie lub uprowadzenie dziecka, Wykorzystanie seksualne nieletnich, Kazirodztwo, Szerzenie pornografii, Przemoc w rodzinie, Rozpijanie małoletniego, Przestępstwa komputerowe (Przestępstwa komputerowe przeciwko ochronie informacji, Przestępstwa komputerowe przeciwko mieniu, Przestępstwa komputerowe przeciwko Rzeczpospolitej Polskiej i bezpieczeństwu powszechnemu, Kradzież, Paserstwo, Przestępstwa narkotykowe (Posiadanie narkotyków, Częstowanie narkotykami i namawianie do ich użycia, Handel narkotykami, Uprawa maku i konopi), Zgwałcenie, Bigamia.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.s.287-296.
Zawiera: ZAGADNIENIA WSTĘPNE: Kierunki badań nad dzieckiem i dzieciństwem, Stan badań w polskiej historiografii, Rozumienie dzieciństwa (W filozofii, W medycynie, Dzieciństwo w świetle prawa, Aspekt filologiczny, W życiu codziennym), Aspekty demograficzne. Dzietność rodziny staropolskiej.
Zawiera: CIĄŻA I NARODZINY: Zanim dziecko przyjdzie na świat, Narodziny dziecka, Radość z powodu narodzin dziecka.
Zawiera: PIERWSZE DNI W RODZINIE I SPOŁECZEŃSTWIE: Pierwsze dni życia dziecka, Chrzest (Wybór imienia, Rodzice chrzestni, Przebieg uroczystości chrztu).
Zawiera: OKRES NIEMOWLĘCY: Higiena, Powijaki i pieluchy, Karmienie (Matka, Mamka, Mleko, Jak długo i jak często karmić piersią?, Inne rodzaje pożywienia), Miejsce do spania, Świeże powietrze i ruch, Otoczenie dziecka.
Zawiera: CODZIENNOŚĆ MAŁEGO DZIECKA: Dieta, Ubiór dziecięcy (stroje chłopięce, stroje dziewczęce, wskazówki pisarzy staropolskich), Zabawy i zabawki, Pokój dziecinny, Bajki, opowieści, literatura dla dzieci.
Zawiera: POCZĄTKI EDUKACJI - EDUKACJA DOMOWA: Otoczenie dziecka (Rodzice, Dalsza rodzina, Środowisko rówieśnicze, Opiekunowie i guwernerzy), Wychowanie religijne, Kształtowanie obyczajów i charakteru (Zakres wychowania moralnego, Stosowanie kar), Początki nauki.
Zawiera: NIEBEZPIECZEŃSTWA WIEKU DZIECIĘCEGO: Choroby i sposoby ich leczenia, Śmierć dziecka (Śmierć dziecka w literaturze, Pogrzeb dziecka, Nagrobki).
Zawiera: NIECHCIANE DZIECI: Dzieci nieślubne, Opieka nad dziećmi porzuconymi i osieroconymi, Dzieciobójstwo.
Zawiera: Kres dzieciństwa. Wkraczanie w świat dorosłych.
Antologia zawiera fragm. tekstów w układzie chronologicznym dotyczących różnych spraw związanych z noworodkiem, niemowlęciem i małym dzieckiem.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Władysław Broniewski 1897-1962. [Zdjęcia]. - Warszawa : Centralna Agencja Fotograficzna, [b.r.]. - Teczka : 20 fotografii czarno-białych ; 18.5x24.5 cm
20 fotografii czarno-białych przedstawiających życie i twórczość Władysława Broniewskiego
Zawiera: 1. Strona tytułowa, 2. Dom rodzinny poety w Płocku i tablica pamiątkowa, 3. Władysław Broniewski jako uczeń gimnazjum płockiego, 4. Broniewski jako student Wydziału Filozoficznego Uniwersytetu Warszawskiego, 5. "Trzy salwy"- manifest poezji rewolucyjnej Władysława Broniewskiego, Stanisława Ryszarda Stande i Witolda Wandurskiego, 6. Witryna reklamowa " Wiadomości Literackich", których sekretarzem w latach 1926-1937 był Władysław Broniewski, 7. Strona tytułowa " Dymów nad miastem"- tomu wierszy rewolucyjnych wraz z autografem poety przekazanego Majakowskiemu w kwietniu 1927 r., 8. Najbardziej znany wiersz Broniewskiego "Bagnet na broń" powstały wiosną 1939 r., barykada warszawska we wrześniu 1939 r., 9. Broniewski jako kapitan II Korpusu Wojska Polskiego, 10. Broniewski już jako cywil mieszkający od 1943 r. w Jerozolimie, 11. Poeta z żoną-aktorką Marią Zarębińską, 12. Wiersz "Hirslanden" poświęcony żonie zmarłej w zuryskiej klinice, 13. Przyznanie poecie w 1950 r.- w 25-lecie debiutu literackiego Nagrody Państwowej I Stopnia oraz odznaczenie go Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski, 14. Spotkania Broniewskiego z młodzieżą, robotnikami, 15. Poeta wraz z córką Anką, 16. Otrzymanie przez poetę w darze od Rządu Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej domu na Mokotowie w Warszawie przy ulicy Jarosława Dąbrowskiego, 17. Kazimierz nad Wisłą- ulubione miejsce wypoczynku poety, 18. Dnia 10 lutego 1962 r. zmarł Władysław Broniewski, 19. Otwarcie 17 grudnia 1963 r. w domku poety na Mokotowie muzeum jego imienia, 20. Nadanie imienia Władysława Broniewskiego Szkole Podstawowej nr 121 w Warszawie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 44 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej